Najbolje godine zlatiborskog turizma
Zlatibor – Turizam na Zlatiboru živi od Preobraženja 1893. godine, kada je kralj Aleksandar Obrenović na narodnom saboru prihvatio da zidanjem česme nazvane Kraljeva voda ovo mesto postane turističko.
![](http://www.presslider.rs/wp-content/uploads/2017/08/Zlatibor-leto-2017.-foto-S.Jovicic.jpg)
Još od tog davnog vremena pa do današnjeg, poslednje godine, ako se meri po ostvarenoj poseti, najbolje su za zlatiborski turizam. Prošla je bila rekordna, a ova na putu da bude i bolja. Letos je Zlatibor odlično posećen, tokom jula i avgusta ovde je teško bilo naći slobodnu sobu.
Prema zvaničnim podacima, ističe direktor Turističke organizacije Zlatibor Vladimir Živanović, u prvih osam ovogodišnjih meseci za oko 20 odsto je više turista na ovoj planini u odnosu na isti prošlogodišnji period. – Zlatibor sada raspolaže sa oko 30.000 ležajeva, od čega je oko 5.000 u hotelima. Ovog leta popunjenost hotela je potpuna, dok je 95 odsto popunjen privatni smeštaj. Cene su na prošlogodišnjem nivou: hotelski polupansioni od 25 do 60 evra, zakup privatnog apartmana od 10 evra po osobi – kaže za naš list Živanović.
![](http://www.presslider.rs/wp-content/uploads/2017/08/Vladiimir-Zivanovic-snimio-M.Simic_.jpg)
Dok je, dodaje on, u prošloj rekordnoj godini ovde bilo registrovano oko 180.000 posetilaca, u ovoj je realno očekivati posetu (kad se uračunaju i neregistrovani) od preko 250.000, uz ukupnu cifru od 1,2 miliona ostvarenih noćenja. Domaćih gostiju je dve trećine, stranaca trećina od ukupnog broja. Inostrani mahom dolaze iz država regiona, kao i iz Rusije, Izraela, Nemačke, Rumunije, Belgije, Holandije. Stranci uglavnom odsedaju u hotelima i seoskim domaćinstvima, a posebno su verni zlatiborskom auto-kampu: tu su letos bile grupe iz zapadne Evrope, u septembru stiže grupa Slovenaca.
Šta je presudilo da Zlatibor napravi ovakav turistički iskorak, pitamo direktora Turističke organizacije:
– Pre svega, stvaranje potrebne infrastrukture i razvojnog ambijenta. Poslednjih godina ovde je značajno ulagano u putnu i komunalnu infrastrukturu, bogatstvo sadržaja, uređenje lokaliteta, privlačenje investitora. Najviše ulaže opština Čajetina, a u nekim projektima pomaže i Ministarstvo turizma. Poslednjih godina vlasnici su ovde modernizovali hotele, pa sada mnogi imaju saune, bazene, velnes centre, vrhunske sadržaje. Ulažu, jer bez modernizacije ne mogu biti konkurentni. Ukupan nivo ponude i kvalitet smeštaja podigla je ta konkurencija. Slično je i kod apartmanskih zdanja, gde su napravljeni mnogi novi apartmani za izdavanje. Pre desetak godina, na primer, na Zlatiboru je bilo oko 15.000 ležajeva, sada dvostruko više. I opet je u sezoni sve puno. Rečju, turisti vole odmor na ovoj planini, a mi se trudimo da im ponudimo bolje i više – sumira Vladimir Živanović i dodaje da sve češće promocije zlatiborske ponude kod nas i u svetu doprinose turističkom napretku.
Na Zlatiboru preovladava porodični i sportski turizam. Najčešće borave porodice s decom, a u velikom broju na pripreme dolaze sportske ekipe. Tako se ovog leta 25 fudbalskih ekipa ovde pripremalo: četiri naše najbolje, kao i šampioni okolnih država. Značajan broj je i košarkaških, odbojkaških i drugih timova. Novi tereni su zbog takvog interesovanja napravljeni, još jedna sportska hala nedavno otvorena.
Politika / B.Pejović