Trasa auto-puta zaobišla selo proroka

Užice – Došlo je vreme da se i kroz užički kraj projektuju prvi kilometri auto-puta, u najavljenem pravcu Požega-Kotroman koji preko Užica treba da spoji Beograd sa Sarajevom. Kuda će tačno voditi, kroz koje selo i preko čijeg imanja, mnogi se upravo pitaju. Povedeni saznanjem da je u užičkoj gradskoj kući ovih dana predstavljen deo trase budućeg auto-puta Beograd-Sarajevo koja prolazi preko teritorije Užica.

Mapa dela trase buduceg auto-puta Požega-Kotroman u blizini Mokre Gore

Tu su projektanti Saobraćajnog instituta CIP gradske čelnike upoznali sa predlogom kuda treba da prođe ta trasa. – Razgovarali smo i o potrebama Užica, na primer petlja u Zlakusi treba da bude u funkciji razvoja Sevojničkog polja gde ćemo tada imati mogućnost da podižemo industrijska postrojenja – izjavio je gradonačelnik Užica Tihomir Petković, dodajući da je Republika Srbija sa Turskom dogovorila finansiranje projekta za auto-put ovom trasom: – A nakon završetka projekta siguran sam da će naša država obezbediti i novac za izgradnju. Užičani s nestrpljenjem očekuju da za dve godine bude gotova trasa Koridora 11 do Požege, u međuvremenu biće završen i ovaj projekat, pa očekujemo da će krenuti i njegova realizacija. Ovaj deo Srbije tada će postati zanimljiviji za investitore.

Predstavnici grada Užica i CIP-a uz mapu trase budućeg auto-puta kroz ovaj kraj, foto: grad Uzice

Po rečima direktora Zavoda za saobraćajnice u CIP-u Novice Stevanovića, CIP je pre 10 godina uradio generalni projekat auto-puta Požega-Kotroman, a ove godine je sa firmom ‘Tašjapi“ zaključio ugovor za izradu prostornog plana područja posebne namene i izradu idejnog i srodnih projekata. Cela deonica biće duga oko 60 kilometara i petljom u Prilipcu vezivaće se za auto-put Beograd-Južni Jadran. Trasa je zahtevna i prilično teška, teren uglavnom brdski, pa će ovde biti izgrađen priličan broj mostova i tunela.

Tragom tih informacija i izražene zainteresovanosti građana, pogledali smo u gradskoj upravi mapu budućeg auto-puta kroz užički kraj. Na njoj se vidi nova trasa i pravac tog koridora, ali nisu detaljno označena veća i manja naselja kroz koja ona prolazi. Ipak, moguće je ponešto zaključiti, pa se vidi da auto-put ide kroz požeško polje i od petlje Prilipac okreće ka Užicu, vodeći nedaleko od sadašnje magistrale i korita Đetinje. S tim što ide nešto južnije, područjima Rupeljeva, Zlakuse, Potočanja.

– U Gorjanima će biti petlja “Užice istok“, na koju će se Užičani uključivati ako putuju ka Čačku i Beogradu. Ko iz ovog grada putuje prema Sarajevu uključivaće se na petlji “Užice zapad“ u Mačkatu, blizu proizvodnog pogona kompanije “Zlatiborac“ – razjasnio nam je pomoćnik užičkog gradonačelnika Nemanja Nešić koji je prisustvovao CIP-ovoj prezentaciji.
Kad ovaj auto-put bude oko Sevojna, dodaje Nešić, trasa počinje da se penje i negde kod Rujevca ulazi u tunel dugačak oko dva kilometra. Iz njega izlazi kod brda Zabučja i sela Ljubanje, kuda zaobilazi grad Užice. Onda vodi pored novog pogona fabrike “Prvi partizan“ u Dautovcu. Dolazi na petlju “Užice zapad“ u Mačkatu, nastavlja preko Sušice kroz Braneško Polje i Šljivovicu, nedaleko od sadašnje magistrale. Tu, vidljivo je na mapi, auto-put sasvim odvaja od pravca magistralnog puta (koji odatle ide ka severozapadu) i skreće jugozapadno, preko planinskih prostora Semegnjeva. Samo dodiruje obodna područja prostranog sela Kremna, ali se ne približava centru ovog “sela proroka“ niti poznatom skretanju za planinu Taru.

– Trasa ide gotovo nenaseljenim prostorima između Semegnjeva i Mokre Gore, što olakšava radove jer nema eksproprijacije objekata – objašnjava Nešić, dodajući da će se iza Mokre Gore preko Panjka auto-put spuštati na granicu u Kotromanu.

– Predstavnici CIP-a došli su da čuju sugestije sa lokalnog nivoa na ovaj predlog projekta. Moguća su i odstupanja, jer je širok koridor te trase. U svakom slučaju, auto-put je ogromna šansa za razvoj Užica, pozicionira ga kao saobraćajno čvorište i omogućava brz i lak pristup našoj najzanimljivijoj turističkoj regiji u kojoj su Zlatibor, Zlatar, Tara, Mokra Gora, grad Užice, reka Drina – zaključuje pomoćnik gradonačelnika Užica.

(Objavila “Politika“, autor Branko Pejović)

Ostavite odgovor

Komentari objavljeni na portalu PressLider nisu stav vlasnika, niti redakcije portala. Molimo Vas da prilikom komentarisanja tekstova ne koristite govor mržnje, pretnje, psovke, kao ni uvrede na verskoj, nacionalnoj, rasnoj ili polnoj osnovi. Zabranjeno je postavljanje reklamnih linkova, kao i pornografskog i politički ekstremnog sadržaja. Redakcija PressLider zadržava pravo da ne objavi komentare neprimerenog sadržaja, kao i one koji sadrže osvrt na nečiji privatan život i ličnost.

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *