Najbolje godine zlatiborskog turizma

Zlatibor – Turizam na Zlatiboru živi od Preobraženja 1893. godine, kada je kralj Aleksandar Obrenović na narodnom saboru prihvatio da zidanjem česme nazvane Kraljeva voda ovo mesto postane turističko.

Zlatibor leto 2017., foto: S. Jovičić

Još od tog davnog vremena pa do današnjeg, poslednje godine, ako se meri po ostvarenoj poseti, najbolje su za zlatiborski turizam. Prošla je bila rekordna, a ova na putu da bude i bolja. Letos je Zlatibor odlično posećen, tokom jula i avgusta ovde je teško bilo naći slobodnu sobu.

Prema zvaničnim podacima, ističe direktor Turističke organizacije Zlatibor Vladimir Živanović, u prvih osam ovogodišnjih meseci za oko 20 odsto je više turista na ovoj planini u odnosu na isti prošlogodišnji period. – Zlatibor sada raspolaže sa oko 30.000 ležajeva, od čega je oko 5.000 u hotelima. Ovog leta popunjenost hotela je potpuna, dok je 95 odsto popunjen privatni smeštaj. Cene su na prošlogodišnjem nivou: hotelski polupansioni od 25 do 60 evra, zakup privatnog apartmana od 10 evra po osobi – kaže za naš list Živanović.

Direktor TO Zlatibor Vladimir Živanović, foto: M. Simić

Dok je, dodaje on, u prošloj rekordnoj godini ovde bilo registrovano oko 180.000 posetilaca, u ovoj je realno očekivati posetu (kad se uračunaju i neregistrovani) od preko 250.000, uz ukupnu cifru od 1,2 miliona ostvarenih noćenja. Domaćih gostiju je dve trećine, stranaca trećina od ukupnog broja. Inostrani mahom dolaze iz država regiona, kao i iz Rusije, Izraela, Nemačke, Rumunije, Belgije, Holandije. Stranci uglavnom odsedaju u hotelima i seoskim domaćinstvima, a posebno su verni zlatiborskom auto-kampu: tu su letos bile grupe iz zapadne Evrope, u septembru stiže grupa Slovenaca.

Šta je presudilo da Zlatibor napravi ovakav turistički iskorak, pitamo direktora Turističke organizacije:

– Pre svega, stvaranje potrebne infrastrukture i razvojnog ambijenta. Poslednjih godina ovde je značajno ulagano u putnu i komunalnu infrastrukturu, bogatstvo sadržaja, uređenje lokaliteta, privlačenje investitora. Najviše ulaže opština Čajetina, a u nekim projektima pomaže i Ministarstvo turizma. Poslednjih godina vlasnici su ovde modernizovali hotele, pa sada mnogi imaju saune, bazene, velnes centre, vrhunske sadržaje. Ulažu, jer bez modernizacije ne mogu biti konkurentni. Ukupan nivo ponude i kvalitet smeštaja podigla je ta konkurencija. Slično je i kod apartmanskih zdanja, gde su napravljeni mnogi novi apartmani za izdavanje. Pre desetak godina, na primer, na Zlatiboru je bilo oko 15.000 ležajeva, sada dvostruko više. I opet je u sezoni sve puno. Rečju, turisti vole odmor na ovoj planini, a mi se trudimo da im ponudimo bolje i više – sumira Vladimir Živanović i dodaje da sve češće promocije zlatiborske ponude kod nas i u svetu doprinose turističkom napretku.

Na Zlatiboru preovladava porodični i sportski turizam. Najčešće borave porodice s decom, a u velikom broju na pripreme dolaze sportske ekipe. Tako se ovog leta 25 fudbalskih ekipa ovde pripremalo: četiri naše najbolje, kao i šampioni okolnih država. Značajan broj je i košarkaških, odbojkaških i drugih timova. Novi tereni su zbog takvog interesovanja napravljeni, još jedna sportska hala nedavno otvorena.

Politika / B.Pejović

Ostavite odgovor

Komentari objavljeni na portalu PressLider nisu stav vlasnika, niti redakcije portala. Molimo Vas da prilikom komentarisanja tekstova ne koristite govor mržnje, pretnje, psovke, kao ni uvrede na verskoj, nacionalnoj, rasnoj ili polnoj osnovi. Zabranjeno je postavljanje reklamnih linkova, kao i pornografskog i politički ekstremnog sadržaja. Redakcija PressLider zadržava pravo da ne objavi komentare neprimerenog sadržaja, kao i one koji sadrže osvrt na nečiji privatan život i ličnost.

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *