SVAKI DAN JE SPORTSKI DAN-PRIKLJUČITE SE VELIKOM NACIONALNOM RAZMRDAVANJU

Svaki dan je sportski dan: Priključite se velikom Nacionalnom

razmrdavanju

Učešćem na školskoj manifestaciji u Čačku u okviru Evropske nedelje sporta projekat
ZdravoRastimo obeležio je početak kampanje „Svaki dan je sportski dan“ i najavio 21-dnevni izazov
koji za cilj ima da svi građani Srbije, a naročito deca, uvedu fizičku aktivnost u redovnu rutinu i

trajno kreiraju zdrave navike

Čačak, 29. septembar 2023. – ZdravoRastimo, projekat koji više od decenije radi na edukaciji
dece i njihovih roditelja o važnosti pravilne ishrane i redovne fizičke aktivnosti, danas je na
terenima Sportskog centra „Mladost” u Čačku obeležio start kampanje „Svaki dan je sportski
dan“. Kroz interaktivnu radionicu o usvajanju zdravih navika čačanskim osnovcima
demonstrirane su jednostavne i zabavne vežbe, ali se sa njima pričalo i o tome šta za njihovo
telo znači redovna fizička aktivnost i uravnotežena ishrana.
U okviru kampanje „Svaki dan je sportski dan“, koju podržava Ministarstvo prosvete, a realizuje
se u partnerstvu sa Savezom za školski sport Srbije, već od ponedeljka biće započet 21-dnevni
izazov nazvan Nacionalno razmrdavanje. Osnovci i njihovi nastavnici u školama širom Srbije će
svakog dana u naredne tri nedelje odvojiti vreme za vežbanje, jer je toliko vremena minimalno
potrebno da se kreiraju zdrave navike.
„Sa velikim zadovoljstvom smo podržali ovu inicijativu. Ona se na sjajan način nadovezuje na
naš pilot-program povećanja broja časova fizičkog, koji je ovog septembra pokrenut u 120
osnovnih i srednjih škola. Svi znamo koliko je redovna fizička aktivnost važna za fizičko i
mentalno zdravlje, ali ne treba zaboraviti ni da ona kod dece podstiče druženje, razvoj empatije
i pozitivno utiče na sveukupni razvoj ličnosti,” izjavila je Slađana Parezanović, rukovodilac
Školske uprave u Čačku koja se pridružila manifestaciji ispred Ministarstva prosvete.
Kako bi se deci pružila podrška i ohrabrenje da se od ponedeljka u narednih 21 dan okrenu
redovnoj fizičkoj aktivnosti, ideja kampanje je da se ove godine pokrenu svi građani naše
zemlje, bez obzira na godine i fizičku spremnost i da u svakodnevnu rutinu uključe jednostavne
vežbe koje će podeliti na društvenim mrežama uz korišćenje oznaka #svakidanjesportskidan,

nacionalnorazmrdavanje i #zdravorastimo. Na ovaj način, cela Srbija će deci poslati poruku da

vežbanje može da bude zabavno, da ne mora uvek da podrazumeva sportsku opremu ili salu,
kao ni finansijska ulaganja. Dovoljno je da se fizička aktivnost sprovodi 21 dan u kontinuitetu,
jer je toliko minimalno potrebno da pređe u naviku.
Bilo koji vid kretanja preduslov je dobrog zdravlja, kako fizičkog tako i mentalnog, a naročito je
važno za pravilan rast i razvoj najmlađih. Podatak koji zabrinjava jeste da se deca u Srbiji sve
manje kreću, a sve više okreću sadržajima na ekranima. Prema istraživanju Instituta Batut samo
jedna trećina školske dece fizički je aktivna svakog dana, što u kombinaciji sa neadekvatnom

Nestlé je svetski lider u proizvodnji hrane i pića, sa tradicijom dužom od 150 godina i više od milijardu prodatih porcija dnevno. Prodaja kompanije za 2022. godinu iznosi 94,4
milijarde švajcarskih franaka. Nestlé u Srbiji posluje već 18 godina, sa proizvodnjom u Surčinu i zapošljava više od 700 ljudi. Nestlé Surčin proizvodi asortiman brendova C,
MAGGI, THOMY i Nestlé Professional, i prva je fabrika u Srbiji koja je postigla Zero Waste to Landfill cilj, što znači da ni gram otpada iz fabrike ne završava na komunalnim
deponijama. Srpska Nestlé fabrika od 2021. godine poseduje zvanični sertifikat Privredne komore Srbije za sprovođenje dualnog obrazovanja. Kompanija u Srbiji od 2011.
godine sprovodi ZdravoRastimo projekat, sa ciljem da decu osnovnoškolskog uzrasta edukuje o osnovnim postulatima pravilne ishrane i redovne fizičke aktivnosti, a kroz
projekat je do sada prošlo više od 120.000 dece. Donacije hrane ugroženim grupama jedna su od najvažnijih aktivnosti kompanije, a samo u 2022. godini donirani su proizvodi
u vrednosti većoj od 45 miliona dinara. Nestlé je 2021. godine uključio i dobavljače iz Srbije u svoj globalni projekat regenerativne poljoprivrede, koji za cilj ima očuvanje i
obnavljanje poljoprivrednog zemljišta i njegovog ekosistema. Početna investicija od 140.000 švajcarskih franaka obuhvatila je dve srpske kompanije, glavne dobavljače sirovina
za portfolio brenda C, na čelu sa poznatim Začinom C.
ishranom vodi u prekomerenu telesnu masu i gojaznost, koji za posledicu imaju niz
zdravstvenih problema.
Zbog toga je važno da se nešto učini što pre i da odrasli pozitivnim primerom ohrabre decu da
svaki dan bude dan za trčanje, šetnju, penjanje, skakanje, istezanje i sve one aktivnosti koje se
mogu jednostavno primenjivati, bilo gde i bilo kada.
Nakon Čačka, ZdravoRastimo će se u toku kampanje „Svaki dan je sportski dan“ družiti i vežbati
sa osnovcima u Karavukovu, Subotici, Zemunu i Batočini i odvojiti sredstva za donaciju sportske
opreme.
ZdravoRastimo program sprovodi se u Srbiji punih 12 godina u cilju promocije zdravih navika
kod najmlađih generacija. Deo je globalne Nestlé for Healthier Kids inicijative, a u Srbiji se
realizuje u partnerstvu sa Savezom za školski sport Srbije i Instituta za javno zdravlje Srbije „Dr
Milan Jovanović Batut”. Do sada je njime obuhvaćeno više od 120.000 osnovaca koji su stekli
dragocena znanja o uravnoteženoj ishrani i važnosti redovne fizičke aktivnosti.

Ostavite odgovor

Komentari objavljeni na portalu PressLider nisu stav vlasnika, niti redakcije portala. Molimo Vas da prilikom komentarisanja tekstova ne koristite govor mržnje, pretnje, psovke, kao ni uvrede na verskoj, nacionalnoj, rasnoj ili polnoj osnovi. Zabranjeno je postavljanje reklamnih linkova, kao i pornografskog i politički ekstremnog sadržaja. Redakcija PressLider zadržava pravo da ne objavi komentare neprimerenog sadržaja, kao i one koji sadrže osvrt na nečiji privatan život i ličnost.

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *