Voleti svet ljubavlju kakvom ga Jelena Tijanić Savić slika

Užice – Po drugi put ove godine Jelena Tijanić Savić predstavila se Užičanima slikama i crtežima na izložbi pod nazivom „Povratak korenima“ u galeriji Narodnog muzej u Užicu. Izložba je otvorena 17. oktobra, a postavka obuhvata deo radova koji su već izlagani u galeriji Učiteljskog fakulteta u Užicu u martu ove godine, ali i deo radova nastalih tokom ovog leta u formi bojenog crteža  koje je publika imala priliku da vidi premijerno, piše Pasaž

Foto: pasaž.rs
Foto: pasaž.rs

Da eskrpesivni kolorit i razigrane linije koje stvaraju vrtloge, zlatiborsku ružu vetrova,  oko oblika: kuća, crkve, cveća i taraba koje sačinjavaju ambijent u kome obitavaju njeni likovi- u ovom slučaju ženske figure, ne može da zasiti ukus publike videlo se po posećenosti : tiskali su se Užičani  da uđu u galeriju prizemlja užičkog muzeja.

Jelenini oblici žena, kao istrgnuti sa socrealističkih plakata, onih žena boraca, proleterki, majki, simbola Slobode, Rada i Pobede , kao kod Delakroa, ili pretkubističkog Pikasovog perioda kada je nezasito slikao Olgu Hohlovu, spojene sa Jeleninim ranijim ciklusom „Balerina“ donose utisak jedinstvenosti u originalnom pakovanju vedrine i nepropadljivog optimizma.

Očigledna simbolika jakih i snažnih ruku žena, torzo balerina izvijenih u ekstatitčnom pokretu, spojeni u čvrstu formu uz korišćenje pogodnosti perspektive koju ujedno koristi da dočara pokret, čini centralni deo i temu Jeleninih slika. Kad se sve to podvuče i motivima koji se ponavaljaju u njenim ciklusima vezanim za rodni kraj, a prepoznatljivim u njenom slikarstu poslednjih godina, sa tipičnom jarkom paletom crvene, žute i plave, onda nije teško voleti svet ljubavlju kakvim ga Jelena slika.

Foto: pasaž.rs
Foto: pasaž.rs

„Jelena na svojim slikama i crtežima spaja modernu sa tradicijom. Koliko god je tema  i pristup umetnosti u ovom slučaju moderan, imamo i taj trenutak tradicije prožet i naglašen u pozadini, na kulisama starih građevina. Tako se borba žene sa samom sobom i sa svetom na Jeleninim slikama upravo odvija ispred koliga i drugih poznatih starih delova gradova koji su u drugom planu. Precizno islikani predmeti , glatka blistava figura, unutrašnji i spoljašnji prostori stvaraju nadrealanu i metafizičku atmosferu. Slikarka koristi sve prednosti svetla koja na njenim slikama može da bude skoro nadrealno. Svetlošću stvara kontrast, a kontrastom se postiže uzbudljiva kompozicija“- pročitala je deo svog predgovora katalogu izložbe na otvaranju, istoričar umetnosti Dragana Obradović.

Govoreći o motivima svojih slika, Jelena Tijanić Savić istakla je da „radovi na izložbi „Povratak korenima“ čine sintezu svih dosadašnjih radova“ a da je motiv žene kao metafore „snage, sigurnosti i jačine“, u spoju sa kućom „koja simboliše tradiciju i korene“ tematski nametnula naziv izložbe. Slikarka je naglasila sa „ove dve stvari predstavljaju sve ono što nas je kao naciju održalo kroz istoriju“ ističući time svoju privrženost i poštovanje tradiciji.

Jelena je rekla da „iznad svega, poštuje crtež“ koji se raspoznaje i na slikama, a da je sam crtež, onakav kakav se može videti na ovo izložbi, njena nova preokupacija, te da je izvesna i izložba na kojoj će on biti dominantan.

Izložbu je, u ime Narodnog muzeja Užice, otvorio direktor Nikola Gogić, a radovi se mogu pogledati naredne dve nedelje, piše Pasaž (M.N)

Ostavite odgovor

Komentari objavljeni na portalu PressLider nisu stav vlasnika, niti redakcije portala. Molimo Vas da prilikom komentarisanja tekstova ne koristite govor mržnje, pretnje, psovke, kao ni uvrede na verskoj, nacionalnoj, rasnoj ili polnoj osnovi. Zabranjeno je postavljanje reklamnih linkova, kao i pornografskog i politički ekstremnog sadržaja. Redakcija PressLider zadržava pravo da ne objavi komentare neprimerenog sadržaja, kao i one koji sadrže osvrt na nečiji privatan život i ličnost.

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *